Jag satt på ett café för en stund sedan och såg en ung man komma dit och fika i helt tidsenliga klädar från ca 1890-talet...sååå snyggt....Hann dock inte gå fram och berömma honom för det...synd. Just då klickade det till ett förslag på vad föreningen skulle kunna heta.
Sällskapet för historiska kläder
Tänkte även på den här reklamen som AMF pension haft på Tv ett tag......
Tänk er att bara ta en gemensam promenad i stan och gå in på något mysigt café och fika.....som om vi kommit från en svunnen tid

..................häftig känsla.......eller sitta på Djurgården i en grässlänt och fika.....eller strosa runt i Gamla Stan....oj....säkert många turister som skulle fotografera oss....vilket dragplåser

...............Det var några Stockholmsförslag......
Jag tycker att en styrelse kan sitta vart som helst i landet och styrelsemöten kan man genomföra via ex skype vid behov....sen kan man ha underavdelninger ute i landet....där man har kontaktpersoner som fångar upp andra intresserade och har en liten arbetsgrupp under sig som man tar hjälp av vid ex. evenemang. Man skulle kunna dela upp landet i ex 4-6 delar eller landskapsvis. Jag själv skulle kunna tänka mig att vara en kontaktperson för min del av landet.......Jag vill inte ta på mig för mycket, då jag både jobbar heltid och jobbar extra hemifrån samt precis på väg att troligen bli invald i en annan förenings styrelse....men jag gillar att dela med mig och informera andra....så det skulle passa mig. Det går inte att låta bara en person hålla i allt för det orkar man inte....