Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-17, 05:46   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Hej
Köper du ett annat märkes mönsterkort kan du lägga in det på datorn om du har diskettstation eller cd och kan använda programmet Customizing för att göra om det till det format du använder och så lagra över det på diskett eller cd som du kan sätta i din maskin.

Om du vill göra egna mönster finns ju resten av Huskvarnas program men även Embird som är mycket bättre och billigare säger de som "vet" på chatlistorna, det är på engelska. Finns bl a på www.embird.com samt www.secretsof.com. Vilket du än väljer för att göra mönster i behövs ett customizingprogram för att föra över bilder mellan datorn och disketten.
Det finns massvis med gratismönster på nätet, både bra och dåliga. Färdiga mönsterkort med broderier är inte mycket bättre, de kan också vara felaktiga i konturer m m. Min försäljare jämförde det med att man kan köpa en trasig glödlampa ibland också men det är en viss skillnad på priset tycker jag i alla fall. Köper jag ett svindyrt broderikort ska broderierna vara perfekta, gratisbroderier har jag överseende med även om jag blir irriterad.
Är du medlem på någon yahoolista om broderier? Det finns några skandinaviska sådana.
Ann-Marie
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat