Om du går in på Husqvarnas hemsida och trycker på Diamond t ex så finns det längst ner på höger sida en rubrik Comparison chart, där kan du läsa vilka likheter och olikheter maskinerna har. De jämför Diamond, Designer SE, Designer I och Designer II.
Har själv sedan en tid tillbaka en Diamond och är väldigt nöjd, men tyvärr har inte Husqvarna tagit till sig att trots de höga priset, montera matartänder framför nålen, som t ex Brother och Janome har på sina maskiner. Jag rekommenderar att köpa till en extra spolkopp för 212 kr, om du ska ha maskinen både som sy och brodermaskin.
Jag har gjort det och har en inställd för vanlig sömnad med t ex bomullstråd och en inställd för brodyr med t ex Gutermann T160 en mycket, mycket tunn overlockstråd som är suverän när man broderar något med välsigt mycket stygn i. Åter igen Brother levererar 2 st spolkoppar med sina broderimaskiner, någonting för de andra märkena att ta till sig.
Har inte broderat i den största bågen 350x360 än, lite skeptisk är jag, med tanke på att det redan är problem med de stora bågarna som finns ute redan. Själv använder jag på Diamond 120x120 och 200x260 bågen mest och liknade storlekar på Brothern och Berninan.
Det var allt jag hade att komma med, men hoppas du finner vad du söker på Husqvarna sidan, annars är det bara att fråga igen. Alltid någon här som kan svara. Lycka till med ditt köp! Mvh Marie
|