En billig maskin till lappteknik
Toppen med en nytt symaskinforum. Det känns som det är flera av oss som går i symaskintankar.
Jag har varit runt i Göteborg i en pfaff-, en janome- och en husqvarnabutik och tittat idag. Min budget på 5000kr är nog egentligen för liten för vad jag vill ha. Jag vill ha ett par dekorsömmar samt langettsöm för applikation, övermatare och 1/4"-fot.
Jag har hittat en maskin som uppfyller detta 6019QC Janome. Nu funderar jag hur mycket is i magen jag ska ha. Att jag ska titta i de andra två Janome-butikerna här i Göteborg är väl självklart. Men hur mycket is i magen kan man ha? Ska jag vänta på sy- och inspirationsmässan i höst och se om det finns några bra erbjudanden där? Ska jag rent av vänta till stora symässan i vår? Hur fungerar symaskinpriser? T.ex. väntar man bara ett halvår när man ska köpa en dator så får man mer för pengarna, hur fungerar det med symaskiner?
Har någon ett annat förslag i den prisklasssen? Det känns inte bra att hänga upp sig på en maskin, innan jag ens har börjat provsy.
|