Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-17, 21:05   #2
gorilla_syr gorilla_syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 10
Hej!

Jag är ingen expert men försöker mig på ett svar ändå! Jag tycker att du ska köpa en overlock, syr man mycket i mjuka tyger tycker jag att det blir överlägset mycket bättre än om man använder en stretchsöm på en vanlig maskin. Jag köpte en Pfaff Hobbylock 2,0 i juni och har varit mycket nöjd med den. Tycker att den är prisvärd - 3395kr om man köper i en webbutik.Nu har jag dock valt att uppgradera till en Pfaff Coverlock 3,0 istället och bytt in hobbylocken. Anledningen till detta var att jag tyckte att det var så tråkigt att sy fållsömmarna med tvillingnål på min vanliga maskin, och att det förstörde det mer proffsiga resultatet som overlocken ger. Det jag tycker att du ska tänka på om du köper en overlockmaskin är att du inte kan sy fållsömmar på den. Alternativen blir då att sy på den vanliga maskinen, skaffa ytterligare en maskin - en ren coverlockmaskin vilket många gör, eller som jag köpa en kombinerad maskin som klarar både over- och coverlock. Jag har precis fått min nya maskin så jag kan inte uttala mig om hur bra den är.

Lycka till!
gorilla_syr är inte uppkopplad   Svara med citat