Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-20, 10:39   #7
FannyN FannyN är inte uppkopplad

Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
En sak att tänka på, disketter är väl snart på utgående, åtminstone för att sätta i en dator.
De nya datorerna har ingen diskett-station numera.

Nu vet jag inte om det är kortläsare till Designer 1. Men broderierna ska väl läggas på diskett till den.

Kolla upp ordentligt.
till Orchidean ska det vara en kortläsare, den har ju "egna disketter" som man sätter i maskinen.
Inte såna som man hade till datorer.

Och om man köper en tom sådan till Orchidean, kan man bara lägga in ett broderi åt gången, när man vill lägga in ett nytt, så raderas det första man la in.
Men va?? Så de korten man köper från Husqvarna de är det ju 35 broderier på men om man köper ett sånt tomt för hur mycket pengar som helst så ryms det ett enda?? Jag tror jag betalade över 500 för mitt tomma kort, jag har verkligen trott att det skulle rymma 35.Men man får väl spara dem i en fil i datorn och föra över varje gång man ska sy då?

Nej datorerna har ju inte diskettenheter längre det är därför jag undrar hur de med Designer 1 har tänkt sig? Om man köper på ett usb minne eller laddar det man köpt på sin dator så måste det ju finnas nånting som omvandlar från usb minne eller filen till en diskett för att passa i Designer 1.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat