Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-26, 13:18   #7
ullaholm ullaholm är inte uppkopplad

Cool Janome xpression el Bernina?

hej
fann denna tråd när jag sökte på filtmaskin. Jag har en 20 år gammal Bernina o tror inte att tillsatsen passar på den. Har hittat info om Janome xpression som bara är till för filtning , ca 2500 kr om jag hittat rätt på nätet. Har någon använt den? Skulle iofs behöva en ny Bernina oxå - en artista el dyl, men de är ju rätt dyra. Goda råd mottas tacksamt
Ulla Holm
Citat:
JohannaSoreke skrev: Visa inlägg
Jag köpte en Bernina 440QE och la till filtningsapparat: en nålhållare till 5 nålar. Sedan plockar man bara bort spolen och kapseln o kör så det ryker!!! Hur kul som helst!

Troligen kan man använda "apparaten"/nålarna på vilken Bernina som helst! Kolla bara så fästet passar!

Jätteskönt att slippa trötta ut den egna armen och låta foten göra jobbet! Sedan är det bara att sätta i spolen o trä och vips kan du sy vanligt! (Kanske lite rengöring först i spolhuset men det går ju fort!)

Själva filtapparaten kostar nog dryga 1000lappen men det var det värt! Maskinens pris beror ju på modell! Kolla gärna med Symaskinsagenturen i Gbg! De är billiga o kan även skicka!
ullaholm är inte uppkopplad   Svara med citat