Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-25, 18:59   #8
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad

Red face

Citat:
Bubblare skrev: Visa inlägg
Jag tror den var billig... 300 kr. Extremt dammig och nästintill "kladdigt" damm på tillbehörs lådan. Jag tror att den har stått länge. Den kan ju ha fungerat när dom ställde ifrån sig maskinen. Kanske nåt barn har haft den som leksak, vad vet jag? Jag skickade ju bara maken att hämta upp den eftersom prislappen var tilltalande.

Ska fundera på det... Overlocken en Victoria FY14UAD har trasiga nålar, tror jag har hittat rätt nålar i England.

Har en Singer 5806C också som slutade spänna undertråden och så går nålarna av titt som tätt. Tillfälligtvis så är även pedalen borta... Gillade verkligen den elastiska raksömmen, suck.
det är ju kul med det tekniska i symaskiner, kul att veta hur de fungerar i detalj.vore ju kul att bli expert på att laga dessa tekniska små underverk.singer´n kanske är en service som behövs eller byte av nån synkroniseringsmekanism, är det inte nån matarplata som nålen slår i inuti friarmen?

hon Helena som skriver här hoppas hon ser denna tråd hon verkar kunna fixa sin trilskande maskiner, bara vänta så skriver nån hur man fixar som haft samma fel.
Din man kommer bli kung på att felsöka och laga de senaste inköp av de mest havererade maskininköp, shop along D
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat