Prisskillnaden på overlock England och Sverige
Jag sitter just nu och funderar på att köpa mig en mer avancerad overlock, typ Pfaff 4874, BabyLock Evolve eller något annat kul. Prissättningen i Sverige jämfört med butikerna i England är ju mycket mycket högre! Trots att de brittiska butikerna också är "fysiska" butiker med butikslokal och så. Hur motiverar man egentligen de höga priserna i Sverige?
OK, man får ju servicen att butiken hjälper mig med problem som ev. uppkommer, det kan jag ju tänka mig att betala någon tusenlapp för. Det kan jag tänka mig också betala utöver en billig maskin i England. Men som för Evolven, om man jämför det officiella priset (och ingen prutning/erbjudande) ligger den på 20 000 i Sverige och motsvarande 13350 i England. Och den senare då med lite tillbehör och trådar. Det är 50% mer i Sverige!
Och som Pfaff 4874, som jag är intresserad av, och som öht inte finns här (och därför är jag väldigt osäker på om jag "törs" köpa den, tänk om jag behöver hjälp "på plats" eller serva den?), då kan man ju tänka sig vad de skulle vilja ha för den! Specialimport s.a.s.
Jag är väldigt obekväm med att pruta (i alla fall på plats) och kommer därför inte kunna få ner priserna i butik i Sverige. Jag får gå på s.k. erbjudanden isåfall.
/Emma
|