I Pe-lite kan du inte scanna in en bild o få det till ett broderi... Kan kan man men det ser för j....... ut.
Pe-Lite är en liten version av Brothers stora prg..
I det kan du hämta in en färdig broderifil o lägga in den i maskinen. Det är välk det enda som duger nåt till. Ja du kan få ut lite text också men det är itne mycket..
Vill du scanna in en bild o få ut som broderi så krävs träning träning o åter träning för att få det bra... I nästan alla prg finns atomatisk stygnsättning men jag har upplevt att det blir oftast inte bra... Du måste nästan alltid in o göra egna ändraingar.
Vad gäller överföring från datan till symaskinen finns det olika sätt. Via kort, via usb stick eller usb kabel. Det är väl en smaksak hur man vill ha det..
När du väl skickat in broderiet i maskinen kan du nog inte göra ändringar på datorn in till maskinen igen utan då får du spara in det igen i symaskinen som en ny fil..
Lättast för dig är nog om du skriver här inne vad är det du vill kunna göra med din broderimaskin o ev prg då är det lättare att berätta vad du behöver eller inte behöver..
Det är ju dumt att köpa ett prg som kanske inte uppfyller dina krav eller tvärtom att du köper ett som kostar skjortan o så vill du "bara" kunna brodera text..
Många maskiner har trådklipp o fäster men inte alla.
Sen behöver man ofta klippa av trådar på framsidan som går över tex en annan färg.
Tror jag svarat på dina frågor annars hör av dig igen så ska jag försöka igen..
|