Citat:
FireCat skrev:
Tack för att du tagit dig tid att reda ut tillverkningsdjungeln  och det du skriver e bra grejjer, jag måste nog pallra mig iväg till en syhandeln igen  pust...det tar på nerverna det här  tack för råden!
|
Det jag pratar om asien osv, kanske inte är 100% sant, men det är det jag förstått och det märks om man studerar maskinerna!
Men det jag säger om att alla människor är olika och att alla vill ha olika saker ur maskinerna stämmer definitvt!

Provsyy! Men ja jag förstår hur det är! Man vill slippa besväret med att läsa recensioner, åka runt o provsy, och fundera och oroa sig över om man köpt dålig maskin... Men jag tror så länge du provsytt och känt på maskinen så blir det bra! Så länge du undviker de värsta billiga maskinerna typ stormarknad!
Sen kan man också kika på garantitiden om man vill vara lugn för ett tag. Det kan variera för olika märken.
Själv håller jag mig till smått antika symaskiner.
redigering:
Var inte blyg för att provsy. Det är jag alltid och vill alltid få det undanstökat och ofta hänger säljaren som en hök över din axel.. Försök se bortom det, eller rentav be säljaren gå sin väg om du skulle känna dig bättre. Och ta verkligen med dina egna tyger. De i butiken är vanligtvis vanliga normalt vävda bomullstyger som är styva och fina och syr fint i alla maskiner.