Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-10, 13:07   #28
monicka monicka är inte uppkopplad

Jag var där klockan två på fredagen. Då var det ingen kö. Inne på mässan var det trångt mellan utställarna och jag fick aldrig riktigt ordning på numreringen av gångarna; hade skrivit upp innan vilka tygmontrar jag skulle besöka. Nu hittade jag dem i alla fall, det kändes som mycket mindre utställare?

Anledningen till mitt besök är ju att fylla mina tyghyllor med jersey, för det är så svårt hitta snygga jerseytyger i Sthlm, tycker jag! Och ibland vill man känna lite på tyget, det är ju svårt på internet!

Så det blev några från MG tyger förstås och ett mönster från Svenska mönster plus ett tyg där också. Och fudge...(som man äter...)

Nu ska jag bli nostalgisk! För ungefär tio-tolv år sedan var jag ofta i Sollentuna. Då var det mycket utställare som hade med tyg och garn att göra, man kunde verkligen fynda, t ex overlocktråd brukade jag köpa på mig. Jag och min dotter brukade ha matlåda och kaffe med och det fanns alltid sittplats. Och det brukade vara modevisning! DET är vad jag kallar Syfestival! Då kunde jag verkligen avsätta en hel lördag för mässan, igår gjorde jag den på en timme...

Kö brukade det självklart vara vid öppning i Sollentuna också, men kanske inte så oorganiserat. Det kan ju inte vara någon nyhet för arrangörerna att många kommer på morgonen, att man inte har tillfälliga extra kassor, säg fram till tolv?

Och igår hade jag faktiskt en jättestor orange tygbit på mig men såg ingen fler orangemärkt! (Men jag tog mig ju igenom rätt snabbt,hihi)

Synd att den inte är bättre, vi är ju så många som skulle vilja gå runt och njuta...istället för att bli irriterade!

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat