Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-09, 21:31   #9
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad

Angry suck för jobbiga människor!

Vissa människor är helt underbara! Jag är tjej, strax över tjugo och har en del tatueringar. Gör dem för min egen skull, och tycker inte att de är allmän egendom.
Trots detta har jag fått frågan; "Lilla flicka, vad har du gjort med din kropp?!", "Vad säger din mamma om dina tatueringar?" och "Flickor ska inte förstöra sig på detta viset!". Alla kommentarer har kommit från medelålders män som av nån anledning känner sig manade till att "informera" mig om deras åsikt.
Min sambo har fått t-shirtärmen lyft av främmande människor och små tanter har tryckt handväskan gårt mot bröstet när de mött min sambo på stan..
Jag trodde att vi hade kommit så långt att varje person höll reda på sig själv.. Men tydligen har jag missbedömt situationen.

Bör tilläggas att jag även har mött glada äldre kvinnor som stoppat mig och velat titta på mina tattisar, vilket är kul!

Men ibland undrar man vart världen är påväg.
Särskilt när ens terapeut hävdar att man får räkna med att folk tittar när man har tatueringar.. Om folk bara hade nöjt sig med det, tänker jag stilla för mig själv ibland..*ler*
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat