Måste bara skriva av mej lite....
Har just kommit hem från den sk "symässan" i Borås. Bättre namn på den hade varit "stickmässan" eller "qviltmässan" eller varför inte "garnmässan"?!
Nu är det 3:e gången jag besökt detta evenemang. Förra året sista omgången i Sollentuna. I våras i Kista och nu idag alltså i Borås. I Stockholm var det "bara" scrapbooking. Övervägande del i alla fall. Ganska mycket garn,liiiiite tyger och nästan ingenting gällande maskinbroderi.
Finns det inga återförsäljare som säljer underlägg, plast att ha ovanpå handdukar, broderitråd, andra tillbehör till just ämnet maskinbroderi, som orkar bry sej om dessa evenemang? Vi söker också inspiration, tips och ideer!
Det är jätteroligt att titta på alla dessa underbart vackra skapelser som är gjort med quilt, men var och vartannat bord har dessa svindyra småbitar tyg som åtminstone jag, som inte kan quilta, bara går förbi. Varför betala 100/120 kr i inträde till nånting man bara blir besviken på?
Jag vet att många säkert kommer att tycka att jag är en grinkärring som skriver detta, men jag kände att jag ville detta ändå. Tycker det ska byta namn till hantverksmässa i stället. Det namnet hade sagt mycke mer om vad det handlade om än ordet symässa.
PS jag köpte vakumpåsar och ETT nysta roligt garn med bollar på.
Tack för ordet från en som aldrig tänker åka på en "symässa" igen!
|