Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-14, 21:50   #6
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Lightbulb Ja, det är enkelt att konvertera!

Ja, som Johanna skrev så finns det flera program där man kan öppna de flesta filformat och spara i vilket man vill. Ett konverterteringsprogram fixar det direkt med några klick på filen utan att du behöver öppna själva broderiet.

Jag vill bara berätta att jag är hellycklig med det program jag köpte för nåt år sen (jag har haft broderiprogram i 9 år, flera). Det heter 4D Sketch, det är helt otroligt kul att jobba med, det följer med ett digitalt ritbord så man kan rita "på fri hand" så det blir de stygn man har ställt in, vanliga rakstygn eller sicksack på olika sätt eller de stygn som finns på symaskiner. Man kan ha valfri digital bild bakom när man ritar/gör broderiet.
Det är så KUL! och det blir helt ens egen design!!!

Med 4D Sketch kan man öppna och spara broderier i :
Brother/Babylock/Bernina PEC (.pec), Brother/Babylock/Bernina PES (.pes version 2,3,4,5,6), Compucon/Singer PSW (.xxx), Husqvarna Viking/ Pfaff (.vp3 and .vip), Husqvarna (.hus, .shv and .dhv), Janome (.jef and .sew), Melco (.exp), Pfaff (.pcs), Tajima (.dst), and Toyota (.10*).
Det går också bra att skicka direkt genom sladden eller USB-sticka till Husqvarna-, Singer- och Pfaffmaskiner.

Det gäller bara att försöka fundera ut vad man själv vill göra och sen fråga så mycket som möjligt för att lära sig mera, förslagsvis här och i symaskinsaffärer och surfa runt som bara den...
Alltså broderiprogram finns det massor...och maskiner också...de måste inte vara av samma märke!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat