Hej!
Det var mest Sfumato-funktionen i Embird jag var intresserad av att testa, men för att få den så måste man ha hela grundprogrammet först. Jag räknade ut att det skulle gå på ca 4500 kr att få några delar i Embird, och då vet jag inte om mitt program kostar det "mångdubbla". Sfumato-tekniken verkade inte vara så enkel heller som jag hade hoppats på.
Tittade dessutom runt lite och provade en del i Embird Studio och det verkade väldigt omständligt att skapa ett brodyrobjekt. Tittade på några inspelade demo-visningar. När man väl hade klickat färdigt skulle man generera stygn.. herregud!, och detta måste göras varje gång man t.ex ändrat storlek på objektet. Dessutom verkade det inte gå att införa en ny punkt i objektet efteråt. Mitt Digitizer är ett under av användarvändlighet om man jämför. Här går stygngenereringen helt automatiskt och det går att föra in nya punkter i ett befintligt objekt - vänsterklick för skarp punkt, och högerklick för rundad punkt.
Nåväl, jag ska testa vidare de närmaste dagarna, synd bara att jag inte kan spara, dvs testa fullt ut, men jag får väl nöja mig med hur det ser ut på skärmen.
Natti natti... snart är det Seinfeld på 3:an

/Gunilla