Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-25, 13:32   #19
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad

Linnesärk är klar sedan "länge"! Jag vägrar ha ylle direkt mot kroppen, både för yllets skull och för min!

Mitt vackra kläde från Norge hade inte dykt upp i torsdags (skickades 10e juli) så jag fick kollinummer och kollade upp det. Det visade sig att tyget åkt Ålesund - Oslo - tullen - Oslo - Ålesund. Jahapp! Idag åker jag, så det var ju kört med det tyget!

Det fanns några okej ylletyger på Gårda textil, men för 398 kr/m... En sväng till Myrorna gav mig 260 cm ull/polyester(?) i en hiskelig persikofärg billigt. Detta färgades i morse till en godtagbar roströd nyans. Nu hoppas jag bara att tyget räcker... Jag är kort, så jag håller tummarna! Klänningen sys kommande veckan på en kompis land.

Heh, alla dessa förberedelser för att vara "HK" (jag har till och med växtfärgat ulltråd till rätt nyans) och så blir det så här... Men men, nästa år ska jag vara ute i mycket god tid och allt ska gå som på räls!!

Tack samtliga för tips och idéer! Min halvdana klänning kommer väl upp här på Sysidan någon gång efter medeltidsveckan.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat