Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-21, 07:48   #21
rolab280 rolab280 är inte uppkopplad

Det vart inte så mycket julafton som jag hade hoppats på. För det första så hade de inte koll på gavlarna, vilka antagligen stod någon annanstans, så de fick jag inte med mig. Det var såpass mycket delar att jag trodde att det var en ihop-plockbar gavel (även om jag borde förstått att så ej var fallet). Nästa besvikelse var att jacqard-enheten bara var ett tomt skal, med nån trasig del och hela innanmätet borta, skrot alltså. Det enda positiva i det hela, och det som gjorde att jag iaf känner att jag inte gick i förlust var 1000 färdigknutna metall-maillon med lod, ett par meter linvarp samt ett par 500-meters rullar med lingarn. En liggande kontramarsch till en 130 cm bred vävstol fanns med också. Nog för att jag kan vara lite naiv, men jag tycker inte att de skötte den här affären så snyggt. I annonsen kunde de faktiskt skrivit att det handlade om en massa delar som antagligen kommer från massa olika håll, samt att jacqarden inte var komplett. Den nämndes visseligen inte förrän först på telefon, men det sades bara att den fanns, inte att det bara var ett skal. Men det är la så det blir när personer som inte har en aning om vad det är de skall avyttra säljer till personer som inte vet vad de köper :-)

Men loden blir det nog en liten harnesk. Återkommer med det bygget :-)

Senast redigerad av rolab280 den 2009-07-21 klockan 08:35. Anledning: Kanske skall lära mig staVA...
rolab280 är inte uppkopplad   Svara med citat