Du har ju ett guldläge just nu så varför vänta och gå nyfiken??
Bara kör!!! Alla som lyckats har någon gång varit osäkra och det är ju faktiskt en del av tjusningen. Med starta-eget bidrag får du en rejäl knuff i rätt riktning men glöm för guds skull inte att det just är ett bidrag och dessutom tidsbegränsat. Vad jag menar är att din budget måste gå ihop även utan bidraget - intäkterna måste anpassas efter en verksamhet utan bidrag.
Och dessutom, om en bekant till dig erbjuder en lokal så har du ju större chans att få ett riktigt förmånligt kontrakt utan långa uppsägningstider osv. om det skulle visa sig att du måste ta ett steg tillbaka (vilket jag inte tror). Skriv det på max ett halvår först med möjlighet till förlängning och med max två månaders uppsägningstid eller nåt, beroende på hur hög hyran är. Då behöver du inte förlora en massa surt förvärvade slantar om det värsta skulle hända.
Jag tycker du ska satsa!! Visst kan du lyssna på alla olyckskorpar som finns runtomkring dig men du måste ju inte ta till dig allt dom säger. Bolla istället dina idéer med Nyföretagarcentrum och andra i samma situation som du, det är fantastiskt givande!
LYCKA TILL!! Och glöm inte att "rapportera" till sysidan...