Jag är för disträ för mitt eget bästa! Hade för mig att jag läst att det var bak snörningen skulle vara,
inte fram!

Jag går en gyllene medelväg och sätter snörningen i sidan!
Nu har jag och Ingrid (Banshee) nålat in varandra i vad som förhoppningsvis ska utmynna i varsin "cotte simple". Nu väntar jag med spänning på paketet med kläde från Norge (ja det skickades för tio dagar sedan, jag börjar bli orolig...).
Och! Lintråden i så fin rödbrun färg visade sig på något underligt vis vara bomullstråd. Den hängde ju på lin-hyllan!! Suck! Som tur var hittade jag naturfärgad ulltråd på Kungahälla Medeltidsdagar, och efter tips av försäljaren har jag nu vart ute och plockat letlav och färgat tråden alldeles själv, vilket har gett en nästintill perfekt nyans! Dessutom var det ju jättekul att växtfärga, lite "magi" över det hela...
(Och till alla som oroar sig för att få ondsinta och högdragna blickar av "HK-nördar": Jag har hört ryktas att folk springer runt i klänningar av krossad velour, så jag tror inte att man är värst bara för att man använt sig tex av mönster från Sophias ateljé!)