Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-19, 13:54   #64
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Monica...
Jag slutade röka första gången -94, efter det att min yngsta son föddes, så jag har referenser även som ex- rökare.Jag höll ut i sju år. Luktsinnet vet jag inte om det blev bättre av det, men jag hade långt bättre luktsinne än övriga i familjen både när jag var rökfri och när jag rökte. Nu är jag mest stopp i näsan och känner inget alls. Däremot drabbades jag förra gången av allt som överhuvud taget går att drabbas av i hals och lungor (utom cancer då) Det började med förkylning, som övergick i halskatarr, halsfluss. Strupkatarr och avslutades med först vänstersidig och sedan dubbelsidig lunginflammation. Jag var rejält sjuk i 5 månader i sträck och det var ingen inbillning. Tro mig, inte ens läkarna ansåg att det hade med abstinens att göra. Jag ber till gudarna att det inte blir likadant denna gången. Förra gången späddes det på av att jag slutade i Oktober med allt vad höstrusk innebär. Denna gången hade jag hoppats på att få hjälp av varmt o torrt väder.Och Nej... Jag mådde inte bättre under dessa sju åren. Inte psykiskt i alla fall. Då hade jag nog inte börjat igen. Det som får mig att hålla ut nu är att jag vet att jag klarat det en gång. Frågan är bara om jag någonsin kommer att må bättre denna gången, eller om det blir som förra, att alla ickerökare slår sig för bröstet och berömmer varandra för att ha lyckats få mig att sluta.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat