Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-19, 13:28   #58
Addes Addes är inte uppkopplad

Det är mycket märkigt!

För 15 år sen rökte folk mer än idag, låt mig säga: typ 100 personer i psykevården hade rökare mindre stress. Mycket mindre utbrändhetssjukdomar. De mådde nåt bättre, större frihet,
idag: Mer personer med stressproblem, o mer sjukskrivna, dessutom är de inte rökare, 80 personer typ.

Ett annat sak:

Idag finns det flera och flera feta folk än 10 15 år sen, för dagens folk är mindre rökarantal, o personer med övervikt antal ökar hela tiden, pga tobak ger biverkning är att inte ha lust att äta, inte sugen på söta saker. Jag röker 1½-2 pkt och dricker svart kaffe 1 liter om dygnet o är 191 cm, 75-80 kg. ibland 70-75, under sommaren typ. Jag äter vanlig mat, aldrig light eller snålfet kost o är kakmonster.
om man har stor mage med smala kroppen så betyder att det finns större risk för kärl-och hjärtsjukdomar, inte orsak från rökningen. Enbart stor däckmagen = kärl-o hjärtsjukdom.
Lungcancer som orsakas av rökningen ja.. KOL ja.. 60 år med snygga rynkar ja... Lungcancer är inte alltid orsak från rökningen själv, utan det beror på vart man befinns sig i. Det är miljöfaktor, alltså förgiftad lgh som personen bott i samma lgh i 20-30 år, typ förgift bl.a. mögel, damm, svampar, kemikaler från byggmateral.

jag är så jävla irrad av att dom påpekar mot rökningen, men hallo! de bott i lgh i 20-40 år o andats in fullt av damm, mögel, förgiftningsämnen i årtal.

Det är ett bevis att inte röka gör folk sjukare! Sjukhus tjänar pengar på det tack vare tobak är farligt.
Folk blir äldre o äldre dessutom det blir samhället dyrare ännu.
Det måste vara balans i samhället, vem som dör förtid o vem som lever längre. Jag vill inte dö på ålderhem 14 april 2068. Jag vill helst dö hastigt o skönt som att sova för ingeting.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat