Citat:
chery skrev:
.....
|
ja min moster haft likt som du drabbades av. Hon började röka igen, o mådde skitbra efter dessa sjukdomar mer eller mindre.. sjukt konstigt ja.
En annan sak, är min mamma. hon har rökt 2 pkt om dan i 45 år nu, ibland 3 pkt, när det är nåt stort för henne, t.ex. fest, nervös, resfeber etc.
Hennes egen privat husläkare som haft samma läkare i 20 år, o läkaren sa till henne. Fortsätt röka!, inte slut, så man kan få sjukare av att sluta röka. Hon är som en stålfru och vacker poslindocka (uttalades så på 50-60-70 talet då). Hon är 69 år nu, och är vältränad dam, kan springa i 1 km utan paus. jag klarar inte av att springa som hon! Hon är STORrökare än jag.
Fråga en oförklarad fråga:
Att hon födde friska 3 barn, inte handikapp eller missbildade, utan snygga o vackra (bror, två sysrar till mig (de systarna var superfotomodeller) på 60-70 talet.
Tobakskandal började på 70 talet, att tala om att det är farligt att röka under gradvid. Mamma tänkte aha ok.. Det är farligt.. ok.. inte rökt... hon födde mig på 70 talet utan rökning i 9 månader... jag fick döv öron...ja jag är döv...Mamma undrade börja va det orskade till att det blev så dövhet pga inte röka under gradvid. Min audioläkare sa att det kan vara orsak också, o det fanns forskningen om det i England, minns nåt att det var 30 % av de mammor som födde döva barn som mammor inte rökte under gradvid, 70 % av dom som rökte under gradvid mer eller mindre drabbades inte av nåt.
Jag fick det som känns som att sluta röka = förbli skador i åsidoproblem.