Citat:
Delfintua skrev:
Det är en rättighet att göra sina egna val, nyttiga eller onyttiga. Skatt ut eller skatt in spelar ingen roll men rätten att välja har vi trots allt fortfarande i det här landet.
Tur man bor i skogen så ingen kan klaga och det är bra för myggen håller sig borta 
|
All right
Ja du har rätt i
Nog med förmynderi
Gör dina egna val i ditt liv
Medvetna val, inte klaga efteråt
Typsikt svenskar som t.ex./bl.a. flyttar till huset som ligger precis bredvid MOTORVÄGEN/LEDEN, t.ex. nynäshamnsvägen vid Globen och Enskeden, började folk KLAGA för buller!!! Varför fan de flyttade dit med medvetna val!!! Samma sak som man flyttade till Bromma... klagar över flyg... Sjukt! Jag är tröttnad på såna spikgnäll varje småsak. (Det var inte om dig, men jag håller med dig övre uppe)
Men utom jag förstår bra för bägge icke-rökare och rökare, men mindre för sjukigt beteende hos icke-rökare, som jag fattar inget hur de KAN beta sig så med överdrivande sur eller så.
En gång vid Slussen där finns alltid massa folk, o jag brydde inte om att jag röker, men större avskildhet från dom massafolk i samlad plats dock... Men en idiot 35 årig kärring som var på väg att SKÄLLA på mig! Trots jag har inte ens tända cigg ännu då.
bara cigg i munnen! Precis såg jag att bussen kom... så då var förbannad över kärringen o visade min pekfinger mot min cigg, o sa att det inte är glöd..jag gick därifrån mot bussen samtidigt. F*you visade jag min mellanfingern *oups* haha..
En annan sak. Jag vill säga att cigg hjälper en del, lugnande effektivt hos personer med psy.sjukdomar, och för min del också, för jag kan orka jobba för att jag får gå ute och röka varje 30-45:e min, att röka tar 3 min bara. Konstigt juh, för jag och två rökare personal har jobbat på samma platsen över 10 år nu, en av dom jobbat i 20 år. övriga icke-rökare som slutade jobb och sjukskrivna oftare, än vi! och chefen sa att vi tre har mer starkt psyke än de icke rökare, dessutom vi tre är stor-kaffedrickare o de flesta är te eller saft.
vi jobbar på sveriges värsta dårhus!