Citat:
Gullvie skrev:
Hej!
Här är jag inte till nån hjälp, för jag är själv på gång att köpa ny symaskin en broderi o en overlock. Har kollat på nätet på Memory Craft 350E o Memory Craft 200E, någon som vet vilken som är bäst? Sen My Lock 644D
Sen undrar jag om någon vet om det lönar sig att köpa från England och om garanti o sådant fungerar här.
Hoppas någon kan tipsa mig.
Alla här är ju så duktiga, så jag är opptimist o hoppas på hjälp.
Glada sommarhälsningar till alla
|
Jag köpte min MyLock 744D från SMD, England och är jättenöjd med det valet. Det blev billigare och servicen var kanon! Du kan ju höra om du får bättre pris ifall du köper båda maskierna hos dem. Jag prutade lite och bad att få slippa tråd- och saxkittet man får till men fick istället båda tillbehörspaketen med alla extra pressarfötter.
Har läst några trådar om 644 resp 744 och det verkar som att många är väldigt nöjda med sina 644. Den största skillnaden som jag förstått är att 744 har friarm. Beror väl på vad man syr osv men jag skulle nog ha kunnat klara mig utan den. Små bebiskläder osv är ändå så små att det blir krångligt att få dem runt friarmen och det går lika bra att vränga plagget och sy från kanten på insidan istället. Hoppas du förstod hur jag menar.