Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-12, 16:46   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!

Jag har också denna tråd och samma trådskåp . Jag tycker i och för sig att den fungerar bra att brodera med, men jag har märkt att tråden inte klarar upprepade varma tvättar och torktumlingar lika bra som t.ex. Robison-Antons polyestertråd. Använder bara denna tråd till tavlor och andra saker som inte ska tvättas så mycket.

Nu till inköpsställen... jag beställde denna tråd för ett par år sedan genom att maila till info@gavialace.com, ett svenskt företag, och det fungerade jättebra. Fick tråden hem i brevlådan.

Går man in på deras hemsida www.gavialace.com, så hittar man Anchor Alcazar-tråd under rubriken "Knyppelgarner", för man kan tydligen knyppla med denna tråd också. Det står att de har vissa färger i lager och kan ta hem om man vill ha någon annan färg. Det var så jag gjorde, dvs mailade dem vilka nummer jag behövde.
Får skämmas litegrann nu, ser jag... för det är de färger jag beställde som nu ligger i den nedre delen av listan (beige-bruna nyanser till mina korsstygnstavlor). De tog alltså hem mer än jag köpte.

/Gunilla
Bifogade bilder

Senast redigerad av gunnsan den 2009-07-12 klockan 17:13.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat