Allafall här i Stockholm är det lätt att få tag i fina broderi/symaskiner med ett par år på nacken till ett rimligt pris. Det finns ju människor som vill byta upp sig till "senaste modellen". De här maskinerna brukar vara väldigt välskötta och är ju oerhört prisvärda.
Kolla här på sidan, på typ Eniro och i seriösa symaskinsaffärer.
Broderiprogram följer ganska ofta med. OBS! Alla broderiprogram är mer eller mindre märkesoberoende. du kan alltså ha olika märken på program och maskin bara det går att spara i rätt format. Fördelen med Embird är att du kan tanka hem det för att testköra en period (hoppas det stämmer? jag har det inte själv), sen vet du om det är något för dig och vad du behöver kunna göra med ditt broderiprogram. Det finns ju väldigt många olika nivåer där man kan göra mer och mer, det blir ofta svårare med de helproffsiga/konstnärliga finesserna och dyrare också!
Är själv helsåld på detta, sitter nu med ritbord och allt, men började med det enklaste som man kan göra mycket roligt med.
Jag köpte en jättefin broderimaskin beg i min favoritaffär med ett års garanti. Det var jag glad för när den dyraste delen, pekskärmen blev svart efter 11 månader. 2000kr som jag INTE behövde betala! Dessutom får man ju gratis hands-on-hjälp i en affär!
Lycka till med ditt inköp!