Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-03, 07:32   #30
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad

Låt människor göra sina egna val

Nä nu är jag oxå trött på alla dessa eländiga diskussioner om att få röka eller inte röka. jag slutade röka i oktober förra året å jag har klarat mig jättebra trots att jag kände mig tvingad till att sluta. Pga långvarig sjukskrivning å flytt till landet hade jag helt enkelt inte råd längre. Ser inte logiken i att folk inte ska få bestämma själva längre. Vill jag röka så ska det väl vara upp till mig å inte till nån jäkla regering. Denna hets på rökare är helt absurd, viss tycker jag att det va bra att de skapade rökförbud på restauranger mm. men att nu försöka få igenom förbud på uteserveringar oxå är ju rena rama idiotin. Jag tror inte det finns någon som röker som tror att det är nyttigt, men för fanken det är ju en människas val. Vart och vem ska dra gränsen för vad som är ok och inte. Det finns ju folk som är allergiska mot allt. stark parfym, djur, nötter,, ja ska vi inte få servera nötter på krogen heller längre... näää rena rama fjanterierna. Hade denna diskussionen midsommar å den blev het:-) nä varför inte då fram för mer lagar som skadar den personliga individen i längden som ex. lag på motion. förbud mot alkohol, biltrafik, flyg... (skämt)
Jag tycker det är jättetråkigt att du inte kan få in lite luft hos dig nu när det är ett måste i värmen, men någonstans måste denna jakt på rökare sluta. Stod å vänta på bussen häromdagen och såg en mamma som gick en bit från sin barnvagn och rökte, hon fick sura blickar från folk... SUCK.....
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat