Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-02, 19:51   #28
rolab280 rolab280 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 18
Vad skönt att ha fel! En del av mig hade nog nästan förlorat hoppet.

Jag upplever att det oftast är män som är sämst på att visa hänsyn. Fulla människor med, men det har sin orsak :-)

Mina erfarenheter baserar sig mest på att bo i storstad. De få gånger jag bott på mindre ort har det nästan alltid sett annorlunda ut. Främst kanske för att det inte varit lika många rökare, samt att man inte packas så många människor på samma plats som i storstan. Dessutom känner man varann på ett helt annat sätt på en mindre ort. Det är rätt stor skillnad på när en främling tillrättavisar en, än om det är någon man vet vem det är.

Jag skall nog rätta en sak som jag skrev ovan om att det inte är en rättighet att röka. Var och än har rätt att göra med sina liv vad de vill; men bara så länge det inte påverkar någon annan negativt. Jag är inte särskilt religiös alls, men att "älska sin nästa" innebär för mig i en större mening att ta hänsyn och vörda det som komma skall, oavsett om det är ens barn (som jag tror många tolkar "nästa" som) eller någon som lever på andra sidan jorden (eller kanske lite närmre)

Jag har aldrig börjat röka, eftersom min hals inte klarar av röken. Annars hade jag säkert börjat eftersom de flesta av mina kompisar rökte när jag var ung.
rolab280 är inte uppkopplad   Svara med citat