Känslan jag får är att du nog ska lägga ner idén med att köpa maskin till hushåll/småföretagssmarknaden (dvs hushållsmaskiner och "industri"maskin light) och gå upp till riktig industrimaskin.
Men tänk på att bara det "heter" industrimaskin så betyder det inte att den är superstark. Det finns industrimaskin som är för spetsunderkläder.

Så man ska köpa "rätt" maskin då.
Jag har känslan av att de låtsasindustrimaskiner (eller de borde nog heta ateljemaskiner) som t.ex. Janome gör inte pallar trycket. Se bara på namnet quilt. Quilt är ju ingenting jämfört med de halsband du gör.

Som att sy i fluff.
Du ska ha en rejäl pansarvagn till maskin. Ta o se på beg marknaden och innan du köper provsyr du.
Det finns några rejälare hushållsmaskiner från 50-talet t.ex som kanske kan sy rejäla saker men bara om man syr väldigt sällan och det vore ju synd att paja en annars bra maskin.
Maskin för skomakarmarknaden låter då som "rätt" plats, se bara till att få en maskin som är utformad som du vill ha den.
Eller symaskin för folk som syr i rejäla lädersaker... Sadelmakare, lädersaker? Hmmmm. Jag kan tyvärr inte mycket, men en sak vet jag i alla fall, det är att du inte ska köpa de vanliga hushåll/ateljesmaskinerna av de vanliga märken för konsumentmarknaden.