Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-25, 17:42   #2
Väktaren Väktaren är inte uppkopplad

Tack för alla bra svar.

Jo de flesta plaggen är inte helt korrekta tids enligt utan det är mer än ofta som mösntren och bilder är mer än inspirations källa.

Min tanke är eg. inte att försöka slå mig in på medeltids marknader och så utan göra som Ichigo skriver, marknadsföra det som "medeltids inspirerart" eller liknande.

Har förstås även sytt upp en del beställningar på "fantasy" "lajv" dräkter och sista beställnignen jag fick var från en riktig riddare som behövde ha nya saker till Tornerspelen. Han ville ha ett schabrak (hästtäcke), 2st mantalr och en tabard. Mkt jobb blev det och sakerna blev jätte fina. Där blev åriset dock betydligt mindre än vad man skulle kunnat ta för allt ihopa.

Det är svårt, materialet till ex. den lilla röda manteln med foder ligger runt 700kr och tar mig runt 8 timmar (om man jobbar i ett sträck utan paus).

Vad är en rimlig timkostnad då?
Samt ska man marknadsföra sig via hemsida eller kanske med att ställa ut kreationerna på några ställen?

Tyvärr så är inte bilderna oven de bästa exemplen men de ger en hum om vad själva grund idén är.
Väktaren är inte uppkopplad   Svara med citat