När jag skapade disetterna till min D1-a så var jag tvungen att använda VipManager. Det är ett litet program som formaterar disketten.
Jag har läst att om man bara skapar mappträdet och döper eller konverterar till shv så räcker det. Men inte för mig.
VipManager finns med i VipEmbroideryserien. Om du inte har den installerad får du ladda in CD-n igen och installera den. Kommer inte ihåg om man var tvungen att avinstallera allt först. Kom i så fall ihåg att spara dina egna filer om du lagt dem i programmappen, för säkerhets skull.
Embird kan också skapa dessa disketter men du har inte samma möjligheter. I VipManager ser du alla menyerna och kan placera brodyerna precis där du vill ha dem och du kan ta bort enskilda. I Embird kan du bara ladda in den/de du markerat och för att ta bort måste du ta bort allt. Vid maskinen får du ett meddelande att Husqvarna inte garanterar att filerna fungerar när du skapat disketten från annat program.
Du kan på min sida med gratisfiler ladda ner i shv-formatet, du får bläddra ner lite. I zip-filen finns hela mappstrukturen. Bara dra alla mappar till din diskett utan att ändra något i dem. Även filen, meny tror jag den heter, skall med.
http://www.ateljekreativ.se/page.asp?id=freedesign
Monica