Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-23, 22:36   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Det beror ju på så mycket.

Material+timpeng är en bra utgångspunkt, men när man pysslar med sånt här så tycker jag man absolut kan ta en extra slant för bakgrundsarbeten, som forskning och liknande. Jag tror många som vill köpa färdiga "medeltidskläder" gör det för att dom inte hinner eller har intresset att lägga ner den tid som behövs för att göra ett ordentligt förarbete. Då handlar man hellre från någon man har fått förtroende för och litar hellre på dom än sig själv.

Tyvärr tror jag inte just dom plaggen du länkar till är någon bra reklam om du vill sälja till medeltidare. Det här med mantel med huva är en klassisk "Sophias ateljé-miss" och om jag inte tar helt fel är det dom "historiska" mönstren du jobbat efter? Även om det finns ett och annat guldkorn i dom häftena kan man inte jobba efter dom rakt av om man vill göra något som liknanr medeltida plagg. Källkritik är livsviktigt om man vill skapa sig ett namn innom återskaparkretsar.
Lite bakgrunsinfo om varje plagg, sen när du väl kommer igång, brukar också uppskattas.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat