Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-21, 11:34   #7
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad

Citat:
MonicaBoberg skrev: Visa inlägg
När du vill ta in brodyrer från maskinen till datorn försöker du då via mappsystemet uppe till höger i Embird Manager eller har du testat att välja Läs/Skriv funktioner om du högerklickar med pekaren i rutan där filerna visas?

Om du bara testat första varianten skall du testa att högerklicka i rutan som heter Filer. Det har ingen betydelse om någon fil är aktiv eller inte. Lämpligt är att i alla fall öppna den mappen som du vill ha in filerna i.

När du högerklickat väljer du ”Läs/Skriv funktioner” sedan ”Brother Innovis Memory Card”. Du får nu upp en ruta som är i två delar om någon fil var aktiverad.

Den översta delen är för din maskin och kort. Om rätt enhet inte är framme väljer du den. Markera filen du vill ha till datorn och klicka på knappen till höger ”Läs markerade filer från kort”.

Troligen kommer en ruta för att konvertera filerna, välj ditt format och klicka OK. Nu sparas filen/erna i den mapp du valde tidigare.

Skulle gissa att det fungerar så här, har inte Brother maskin själv.

Om det är just detta du testat så kan jag inte svara på om det beror på att du har demon eller om du måste ha kort. När du sparar dina kreationer du gjort i maskinen kan du då välja om de skall sparas på kort eller i maskinens minne? Kan du välja gissar jag på att det är kort du måste ha för att kommunicera med Embird.

Har du inte ett program som följer med maskinen där du kan flytta filer till och från datorn?

Monica
www.brodyrlektioner.se
www.ateljekreativ.se
Tack Monika!!
Så dum jag är, jag testade bara att öppna mappar via utforskaren, aldrig via själva programmet Embird.
/anna
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat