Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-16, 20:39   #17
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg

2. Att satin fill är en av fyllningar man kan välja i "Fill Object"-läget. Inte som "auto-column" då det kan fylla lite hur som helst med konstiga kurvor beroende på formen, utan som fyllning rakt uppifrån och ner.... Ungefär som standard fyllning fast utan nedslag i "mitten" av objekt utan bara i kanten..
Det kan vara en av de fyllningarna man kan välja precis under "Plain Fill". Självklart går det inte så bra att applicera effekter till den fyllningen, men man ska åtminstone kunna välja det som fyllning... helt raka parallella linjer satin utan nålnedslag i mitten av objektet...
Jag är inte riktigt med här. När skall du använda detta? Varför kan/vill du inte använda satinsöm?
Hur brett blir det bredaste stället? Har du möjligtvis någon bild eller stygnfil med denna fyllning så jag kan se?

Jag har gjort en test. I Studio kan du ju göra dina egna fyllningar. Jag testade att göra en som har stygn som är långa. Det är stygn mitt i men de syns väldigt lite i verkligheten. Filen för Studio är bifogad. Fyllningen är också med, .ept-filen.

Den stora stjärnan är 4 cm i diameter i cirkeln, den lilla knappt 2. Men du ser att strålarna är i samma riktning som mitten.

Kan det vara så här du menar?

Så var det om det nya verktyget. Tycker det låter som redwork. Kan du förklara mer?
Bifogade bilder

Bifogade filer
Filtyp: zip sysidan-test.zip (26.5 KB, 145 visningar)
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat