Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-09, 22:27   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Toppen!! Jag skulle nog inte våga gräva ner så dyra dockor som mina, men det är ju en idé

Liten anekdot är att någon tydligen har grävt upp och hittat en Kenner Blythe docka från 1972, de som är jättedyra nu för tiden (5000 kr eller mer) Skalpen med håret har försvunnit och kroppen är inte så mycket att hurra för, maskhål och bortätna fötter... Huvudet var slitet det också, men ögonfransen var kvar... Denne någon sålde dockan på Ebay och tjänade några hundra dollar på hela köret. Ja 1-2 tusingar svenska kronor för en riktigt maskäten docka som legat under jord i 30+ år! Då förstår ni hur eftertraktade de dockorna är. Men många blir blödiga när de ser tilltygade dockor och vill ta hand om och rädda dem.. Så det spelade nog in lite.

Jag har pratat med en tjej som varit med och restauerat dockan hon berättade att ansiktet har en intressant porslinaktig finish efter att ha varit under jord i så många år. Små små små krackeleringar som bara syns om man tittar noga på.

Själv skulle jag inte köpa en docka i den skicken (ja det såg för jävligt ut på auktionbilden) men det är roligt att läsa om.

Hon blev söt till slut som ni kan se här.
http://www.flickr.com/photos/superjunk/478788948/
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat