Johanna det är ju bra att du har bra service där hos Agenturen. Jag har haft dålig erfarenhet... Bad dem att fixa de 3 problemen jag haft och göra genomgång... Fick tillbaka en symaskin som det verkligen DRÖP av olja, ja så pass att det dröp i flera dagar efteråt och man ser kladdiga fläckar överallt. Sen gick 1 av problemen "sönder" igen. Jag orkade inte med dem igen så jag tänkte att jag skulle ta tag i det själv då jag hittat servicemanual.
Jag blev GRYMT besviken när jag öppnade.... Jag öppnade så pass att allt skal är borta och gissa vad.. RIKTIG råttbo vid mekanismen för sömmarna, BRA bevis på att de INTE öppnat och gett full service, utan bara ute vid nålen. Och det gick bra med min service jag lyckade fixa problemen själv.
Då börjar man undra lite.... Öppnar de kanske bara på toppen och häller på mycket olja så att det rinner ner och inte bryr sig om mer? Kanske man får vad man betalar för? Jag har tappat förtroendet för reparatörer och servicenissar, tyvärr. Bara haft dåliga erfarenheter... Inte hittat fel, eller inte förstått vad jag menar.. Hänt mig 3 olika maskiner och 2 ställen.
Så nu fixar jag själv istället.. tills jag hittar någon bra ställe.
Men probelmet är att jag inte riktigt vet vart man kan köpa högkvalitativ olja och smörjfett.
|