Citat:
leningrad skrev:
Du blandar väl inte ihop Hyresgästföreningen md Fastighetsägaren?
|
Nej. Han visade sin leg för mig, o det stod klart och tydligt: Hyresgästföreningen.
Citat:
leningrad skrev:
I Vänersborg driver Hyresgästerna en aktiv bostadspolitik med syfte att bromsa hyreshöjningarna, att öka trivseln och säkerheten i bostadsområdena. Man drev ett demokratiprojekt med syfte att öka boendeinflytandet i kommunen.
|
Ja, det ska vara så. I agree you! Jag trodde att hyresgästföreningen ser till att bromsa hyror och driva demokratiskt.
Citat:
leningrad skrev:
För mig låter det främmande att någon från föreningen skulle vandra runt och jaga "svarta hyresgäster", när en av föreningens hörnstenar är att det måste byggas fler bostäder eftersom bostadsbristen är katastrofal
|
Ja jag tycker att det är så konstigt där med gubben. Därför jag sa att jag inte anar hur det går till. Gubben hade förfalskat leg väl

Dessutom jag tycker personligt att det ska låta vara alltihop hyressystem pga bostadsbristen är katastrofal i storsthlm. Nedre granne har 2 ADHD barn och ska föda en baby till o en man... Det blir 5 personer på 42 kvm, 1,5 rum. Det är olagligt enligt regler nånstans lagskfitning. Det är tillåtet av dom, men kasta ut andrahandsgäster... patetiskt! Jag tycker att det
ÄR värre med 5 personer i ettan. Psykisk barnmisshandel juh.
En vänninna till mig, bor i etta o har två barn... Flera o flera trångbodda i Sthlm. Tillbaka 60-talets nivå.
Citat:
leningrad skrev:
Jag har hört mycket besynnerligt om Sovjetunionen, men sådana där historer avfärdar ryssar, som var med när det begav sig, som rent nonsens och typisk svensk hatpropaganda mot ryssen.
|
Nej nej... Jag har bott i Moskva efter Sovjet. Då har jag hört massa historier. Dessutom läste jag en bok som heter Gulag, rent av faktor och beskrivningsfall med lite mindre än 1000 sidor. Det berättade bl.a. hur det fungerade övergripande organisation. Det påminns mycket hur Sveriges socialdemokratiska system. Speciallt från 60-70 talet. Min fassa berättade för mig om han minns att det var mkt diskussion om att staten skulle ta över allt mat, bygga upp en mat-monopol!!
Men jag skrev tidigare inlägget var det mycket kortfattande... Annars jag snackar för mkt o massa så ni fattar vad det blev en helheten. Det är så sjukt.

men spännande!