Citat:
ichigo skrev:
Är det så. Då är det ju tråkigt.
Vi är inte medlemmar eftersom vi tycker att det inte var värt att betala för deras festande osv.
Annars trodde jag att de kunde vara bra att ha om man har usel hyresvärd och behöver driva mål.
|
Ja men jag anar inte riktigt hur det går till, men jag såg gubben som ringde på allt dörrar och liksom han kom fram mig o frågade vad mitt efternamn var, o han tittade efter listor. Allt namnlistor, men min granne är inte med hyresgästförening, men namnlistan stod med sitt efternamn... Märkligt

O han frågade varför jag har ett annat efternamn på min dörr!!!
Jag svarar: Vad syftar du på det o varför frågade du så?
Han: Ja, för att kolla om hyresgästen är med föreningen.
Jag: Höhöhö, du ljög för mig nu. Det är nåt annat som du är ute efter. Jag gick ifrån honom och åkte till jobbet iväg.
Ful fisk han var! Stasigubbe!?
Ja det är bra, juh, att ha det om man har dålig hyresvärd eller så, annars, men varför man ska ha det och är hyresgäst hos t.ex. svenska bostäder eller stockholmshem typ. De är rätt stora hyresvärder i storsthlm, bl.a. 100 000 hyresgäster typ.
Men min hyresvärd är privat, så det är ett lite problem. Man vet aldrig vad som händer med honom... Det finns risk att driva nåt galet åt oss. Jag var tvungen att vara med föreningen bara...