Hej Gunsan,
Pernilla på Stoff & Stil här!
Du gör helt rätt i att höra av dig till oss om du är missnöjd. Om vi inte får reda på fel kan vi ju inte rätta till och bli bättre.
Alla beställningar via postorder klipps av maskiner och 500 order per gång. Vårt lager är i Danmark där moderbolaget finns. Lagret klipper till Danmark Norge och oss i Sverige. Allt för att kunna effektivisera och pressa priset. Maskinerna klipper och viker tygerna så det kan smyga sig in fel ibland (som vi givetvis åtgärdar om vi bara får veta). 10% av alla klipp kontrolleras, maskinen stannar och startas först när tyget är mätt och granskat.
Våra tyger ligger på rullar på full bredd (alltså inte dubbelvikta). 100% bomull krymper, därför står det 10% krymp på varuinformationen. Vi rekommenderar även att sträcka tyget lite i vått tillstånd. Det ser ut som att ditt tyg har varit snett på rullen eller för löst rullat. Du kan välja mellan att byta till ny bit, få en bit som du saknar eller få pengar tillbaka för det tyg du inte fått.
Tack alla ni som sa att Gunsan skulle höra av sig. Om inte hade hon och några läsare till varit irriterade på Stoff & Stil och det vill vi inte var med om. Hör alltid av er till leverantören om ni inte är nöjda med en vara! Det tjänar alla på :-)
Mvh Pernilla (postorderansvarig på Stoff & Stil i SE)
|