Då och då när jag lagt in bilder har jag fiskat efter hjälp och råd med moment el plagg, då står det ju tydligt i bildinformationen att jag vill ha kritik som kan hjälpa mig utvecklas. När Granntjejens balklänning blev klar för ett par veckor sen efter att jag lagt större delen av våren på den har jag för mig att jag skrev antingen i bilderna(el om det kanske var till de bilderna på den som jag lade i forumet) att jag nu inte ville ha mer tips el krtik eftersom jag nu var klar, tidsgränsen passerad och det ändå inte gick göra ngt åt de detaljerna som kanske skulle kunna förbättras.Man kan ju ge kritik på ett trevligt sätt, först poängtera vad som är bra, tex modell, färgval, och sedan ge ett tips om ett annat sätt att göra ngt på. Jag lämnar bara betyg på sådant jag tycker väldigt mkt om. Eftersom jag inte är duktig har det inte varit aktuellt för mig att kommentera bilder på ett annat sätt en positivt. De bilder som inte tilltalar mig mycket kommenterar jag inte. Men visst är det bra att få tips o trevlig konstruktiv kritik av de som har erfarenhet och kunskap. Men man måste ju skilja på att dela med sig av kunskap och inte bara sin personliga smak. Att skriva neg omdöme på en bild för att man t ex inte gillar färgen el modellen leder ju inte till något gott tycker jag. Sen får man ju ha i åtanke att det någon med mkt erfarenhet tycker ser ihophafsat ut kanske har tagit lång tid för en nybörjare och då kan kritik kanske vara svårt att ta.
|