Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-26, 15:49   #26
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

Jofotex

Jag tycker att det är skönt att de inte skickar mot pf- det är så dyrt. Men däremot är det så, påstår min man, att om det inte står mycket tydligt att det inte tar något ansvar för postens hantering så ska de göra det, dvs skickar de som vanligt brev och det försvinner så ska de skicka dig nytt, eller du slipper betala för det försvunna paketet.

Eftersom man själv betalar frakten så borde man kunna få det skickat som postpaket eller rek = spårbart.

Mina paket från Jofotex har alltid kommit fram, men det har tagit jättelång tid varje gång. En gång var det dåligt paketerat och det var öppnat när jag skulle hämta ut det, jag reklamerade direkt till posten och vi kollade av tillsammans om något saknades vilket det gjorde enl fakturan. Sedan löste sig alltihopa, det som stod på fakturan var fel, dvs det saknades en sak som inte skulle skickats överhuvudtaget...Då tyckte jag att det verkade vara postpaket.

Efter den incidenten så verkar jofotex gått över till att skicka via vanlig post dvs som brev. Vilket ju är helt osäkert. Man borde kunna få välja själv hur paketet ska skickas. Betalar man frakt ska man kunna välja hur man vill ha det skickat!

Men som seriöst företag så borde de veta detta med risker. De kan inte kräva att du ska betala för något som kommit bort i posten/du inte fått, om de inte innan talat om att de inte står för postens ev. slarv. Vilket jag tycker är oseriöst av företagare att skriva. Har bara varit med om ett företag som gjort så. Då valde jag att inte handla där. Annars väljer jag rek om det är värt mycket.

Tur och skönt ändå att paketet kom fram!

Senast redigerad av Nefertari den 2009-05-26 klockan 15:50. Anledning: förtydligande
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat