Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-25, 09:13   #3
Rae Rae är inte uppkopplad

Själva utställningen av tävlingsbidrag (tema: "Att bygga broar") var jättefin. Även uställningnarna ifrån de olika länderna. Annars tyckte jag nog att lokalen var undermålig. Mycket trappor, för små rum. Jag var på två kurser (som hölls på Riverton Hotell). Aven där var det undermåliga lokaler med mycket trappor (inte så bra när man ska ha med sig symaskinen!), små hissar och krångliga vägar som inte var tydligt markerade (och en del hotellpersonal som inte riktigt var "service-minded" och avsaknad av NQT-representanter).

MEN: kurserna o kursledarna var jätte bra (i alla fall de två jag var med på) och det gjorde de hela värt besväret. Tyvärr fanns en del administrativa misstag. Kursledarna fick felaktiga detlagarlistor, kurdeltagarna fick felaktiga matriallistor, osv.

Det var mitt första besök på en sådan träff. Jag hann ej med några av de extra utställningarna, men ska försöka komma till de som fortsätter på olika museer i Göteborg under sommaren.

I augusti ska jag till Birmingham, Festival of Quilts, och det ska bli spännande att jämföra.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat