Uppgradera mera

!!!
Jag är en idiot, upptäckte jag igår. Jag skaffade Digitizer 10000 för tre år sedan, och trots att jag vetat att det funnits uppgradering att hämta på Janomes hemsida, så har jag inte gjort detta, utan tyckt att "man vet vad man har..." osv. Om det är rädsla eller ren lättja vet jag inte...
Nu när jag skaffat en ny symaskin så tänkte jag igår kväll att jag kanske trots allt ska gå in på hemsidan och se vad där finns. Jag hittade en fil för uppgradering till 2.0 och tog hem den. Till saken hör att det ska gå att skicka brodyrfiler från Digitizer till symaskinen, och att detta inte fungerade, eftersom symaskinen var nyare än mitt program. Däremot fungerade det från mitt nya program Customizer.
Nåväl, jag installerade uppgraderingen och det gick mycket fort. Det första jag såg var en ny programikon - "Design Gallery". Här fick jag alltså ett gratis program liknande BuzzXplore (som jag var nära att köpa i våras!!)... puh.
Sedan gick jag in i Digitizer, och mitt vana testaröga såg genast nya knappar och funktioner, bland annat direktknapp till sagda "Design Gallery". Guuuud, varför har jag inte gjort detta tidigare!!???
Upptäckte bland mycket annat en liten checkruta där man väljer satängstygn - "auto split". Den hade inte funnits där tidigare, och var mycket användbar, eftersom objekt kan vara smala i ena änden och för breda för satängstygn i den andra änden. Resultatet blev en snygg "split" i satängstygnen. Nya typsnitt, förstås... och en automatiskt uppspelningsfunktion med hastighetskontroll! Förut har jag fått klicka för varje objekt eller stygngruppering (10, 100... ). Dessutom börjar denna nya uppspelningsfunktion från helt blankt (förut har man sett allting i svart och sedan har det fyllts i med färg). Upptäckte hela tiden nya saker i menyerna och flikarna...
Som extra bonus - nu fungerar överföring av broderiet direkt till symaskinen

, så jag behöver inte starta Customizer för att göra detta.
Så mitt tips till alla som köpt programvara - hör efter om det finns någon gratis uppgradering av programmet... och gör inte som jag... dvs luta er tillbaka och tycka att allt är nog bra som det är

.
/Gunilla