Hejsan!
Jag hade en Janome Memory Craft 9000 i 6 år, och behövde inte lämna in den en enda gång för reparation... Den var perfekt för att både sy och brodera med. Det ingick en programvara och kortläsare som jag använde flitigt. Efter ett par år köpte till en mer avancerad programvara (Digitizer 10000) som jag kunde använda både till den gamla maskinen och till den nya jag köpt i dagarna (MC 10001). Denna programvara kan jag även konvertera broderier med FRÅN alla möjliga format TILL alla möjliga format.
Min nya maskin är därför också en Janome Memory Craft, men ett snäpp värre än den tidigare. Större brodyrramar (ingick en Mega-hoop), men även en pytteliten brodyrram för brodyr i strumpor, ärmar m.m. Den har färgskärm med med svensk språkinställning (översätter t.o.m. trådfärgerna till svenska!!!

, direktkoppling till min dator (behöver ej längre använda kort)...osv.
Jag är bara en vanlig användare (titta gärna i mina album), men kan ändå säga att Janome håller en otroligt hög kvalitet i maskinvaran, och har även genomtänkta programvaror. Jag är systemtestare till vardags... och blir alltid glatt överraskad när något fungerar som det ska, och det har det gjort med Janomes produkter hittintills.
Den här hunden t.ex. har jag stygnsatt i Digitizer 10000:
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=807
/Gunilla
ps. Min förra maskin finns alltså till salu i Skärholmen just nu (ABC Symaskiner), så om någon vill ha en begagnad, nyservad Janome MC 9000 med scanner/kortläsare, så är det bara att kontakta mig eller ABC Symaskiner direkt. Begagnat är ju alltid betydligt billigare än nytt.