Citat:
Heimlaga skrev:
Jag har en Husqvarna 936 som har täcksöm, men jag har byggt om den totalt 2 gånger på ca 6 år...Det går förstås snabbare om man gör det ofta, så att man verkligen lär sig, men det känns ändå alltför bökigt. Så har du möjlighet att få två maskiner i stället för en kombi, och har plats för dem, så är det nog ett bekvämare val...
|
Jag har helt räknat bort husqvarnan (även om den finns ganska billig på blocket) just för att den verkar bökig att byggga om.
man måste bort med stygnplåten och byta fot, vilket man inte behöver göra på de flesta andra. jag förstår att det inte är lika enkelt att byta nellan sömmar som på en vanlig symaskin eftersom att overlocker är mer avancerade, men att byta stygnplåt verkar för jobbigt...
Singern verkar väldigt bra, även om det finns blandade åsikter om den. Den ska vara ganska tyst, lätt att trä om när man lär sig den och den ska även sy fina sömmar. Dock verkar instruktionsboken bara ganska dålig.. Men det löser sig nog, jag är ganska envis och ger inte upp i första taget!