Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-01, 09:00   #23
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad

Äntligen har jag fått besked om introdag!

"Eftersom föreningen är inhyrd på ett bröllop på Skansen Kronan så tänkter jag att det kan bli omt om tid att träffas och snacka med er som ev vill joina vår förening. Vi blir inte så många heller. Jag föreslår istället söndagen 17 maj. Då kommer alla föreningen till regementet för en föreningsdag. Vi brukar träffas redan klockan 10:00 för fika. Vi tillverkar saker, sy, måla vagn, soldaterna tränar excercis inför sommarens evenemang och vi ska även träna att köra med häst och vagn. En annan ny tjej i föreningen kommer med sin häst och det vore kanske det bästa att samla ihop er alliohop. Ann och jag tar med lite kvinnokläder och dräktböcker för att visa lite bilder. På eftermiddagen grillar vi korv uppe på Radarhöjden vid fint väder.
Hoppas det går bra.

Picknicken blir i allfall av dagen innan på Gunnebo så det blir en hel helg i 1700-talets tecken. Picknicken ordnar jag ihop med vänner utanför föreningens regi så det är ingen anmälan eller något sådant. Kom om ni har lust. Klädda efter bästa förmåga. Hellre än bra. Mera jordgubbar och bubbel istället "

Nu kom jag just på att jag svettas med 53000 andra i Göteborgsvarvet på lördagen, så picknicken kan jag tyvärr inte vara med på! (Svär smått inombords.) Men 17e bokar jag in i almanackan!

Senast redigerad av morrflickan den 2009-05-01 klockan 09:53.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat