Hej ! Ja det är 5 års på garanti på maskinerna. Pfaff select 3 hade hela 10 år ex demo. Den hade kostat något mer. Glömde nämna tidigare SMD själva tyckte jag borde välja Select 3 men som sagt upplevde jag Janome dc 4030 som bättre idag.
Jag har säkert provat i 1,5 timme tjocklekkapacitet med grovt spännbandstyg som jag tänker sy i var inget problem för Janomen. Stretchen var lika mellan modellerna. Nål stopp och hastighets kontroll nål trädning mm kändes smidigt. tydligen är motorn tyristor styrd? Vilket ger bibehållen kraft i långsam hastighet. Select 3 gav en del oregelbundenheter och fel i sömmarna såg jag efter en tid. ( Jag hade med mig kasserade cykelkläder sönderklippta nylon väskor mm.) detta i kombi med jättetrasslet med tråden gången innan som inte gick fixa helt utan totalt demontage . Så jag fick bad feeling för Select 3 trots att jag på förhand egentligen bara skulle bekräfta mitt val av köp av densamma.!? Så kan det gå.
Tack för alla råd och det är som ni sagt att prova är det som gäller.
Jag har en massa lakanväv i starka komplement färger grön röd gul lila blå orange ca 2X2 meter var ,, som jag hade som bakgrund
för stilleben när jag har målat tavlor. ( ville testa färgläran)
vad kan man sy av detta en och annat kuddvar är väl bra början?
Hur syr jag mjukisbrallor som helst skall tåla 60 grader?
Hur prenumerar jag på en tråd i forumet?
/ Stefan
|