Alla börjar vi som nobodies någonstans. George Lucas satt säkert också och försökte värva vänliga själar som kunde sy till hans highschoolprojekt, har ni inte tänkt på det?
Som Cecilia sa, det kan vara ett tillskott i ens portfolio för framtida arbete. Hade jag tid så skulle jag gärna ta mig an arbetet, eftersom man då kanske kan kräva en tjänst av denne filmskapare i framtiden, eller framför allt för att jag är vänlig och hjälpsam i hopp om att de i sin tur skall vara vänliga och hjälpsamma mot mig.
Brodyyr, var inte för snabb med att använda ordet slavarbete, för du använder det helt fel. Arbetarbladet (
http://www.arbetarbladet.se/local_ar...=108&id=308778) hänvisar till FN:s beskrivning av slav- eller tvångsarbete som nämns här:
"I en internationell konvention från 1930-talet definieras tvångsarbete som allt ofrivilligt arbete som en person under hot om straff tvingas att utföra. Tidigare ansågs tvångsarbete främst tillämpas av totalitära regimer mot inspärrade lägerfångar. Men med konventionen utsträcktes definitionen till att även omfatta när chefer håller inne löner eller id-papper för att hindra arbetare ge sig av."
Punkt. Vill du diskutera definitionen så kan du ta det med mig privat. Eller kontakta FN om att definitionen också skall inkludera frivilligt arbete på frivilliga arbetstider?
/MadWomanInBlack