Citat:
ichigo skrev:
Bra tips där!
Ja, jag kan hålla med om att overlock kanske är lite väl avancerat att lära sig som nybörjare. Det kan man köpa till vid senare datum. Jag har ju trots allt sytt i 20 år utan overlock.
Jag tänkte mest på de klassiska cykelbyxor av spandex är ju bra att sy overlock, men ja det är definitivt lättare att lära sig sy på en vanlig symaskin eftersom man har större yta att röra sig på och man inte måste tänka på kniven också och bara behöver koncentera sig på nålen.
Och förresten, jag brukar säga pfaff panzer om de gamla maskinerna!
Sy definitvt själv förresten.... Du låter väl inte expediten prova ut en säng åt dig? 
|
Hej det är sant att cykelbyxor har Overlock överallt . Det rör sig inte bara om korta byxor med cykelblöja ,,då jag cyklar året runt utan fodrade vindtäta eller tunna osv långa överdrags modeller för olika väder .. också vattentäta.. Alla dessa special plagg gör det värt att investera i symaskin så man kan spara pengar på att laga. Brallor har Overlock sömmar.Jag gör av med många tusen kr /år på handskar också, Då jag är ängslig för mina fingrar (gitarr) långa naglar på högerhanden penetrerar fingertopparna på handskarna. Jag hoppas på att laga dessa också.
Trist är dock att Nya Pfaff Select 3 är Kina tillverkad vilket gör mig ängslig. Viss kavalite är det nog,, men / Stefan